A 14:00 óráig leadott Budapest területén belüli rendelést a következő munkanapon szállítjuk!
Pest megyei és vidéki kiszállítás 1-3 munkanap.
INGYENES KISZÁLLÍTÁS 20.000 FT FELETT!

Általános szerződési feltételek (vásárlási feltételek)

Általános Szerződési Feltételek

 

1. § Általános rendelkezések

 

(1)   Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”), melynek kibocsátója

 

Név:

Kóti Richárd ev.

Székhely:

1152 Budapest, Illyés Gyula utca 2-4 A ép. fszt. 7.

Telefon (normál díjszabású):

+36 30 962 1553

E-mail:

info@olaszkavem.hu

Nyilvántartást vezető cégbíróság:

Fővárosi Cégbíróság

Adószám:

55533665-1-42

Nyilvántartási szám:

54826423

Webáruház domain címe:

www.olaszkavem.hu

Tárhelyszolgáltató:

Shopmasters-Informatika Kft.

A tárhely-szolgáltató címe:

2200 Monor, Ady Endre u. 24.

A tárhely-szolgáltató e-mail címe:

kapcsolat@shopstart.hu

A tárhely-szolgáltató weboldala:

www.shopstart.hu

 

(továbbiakban: Eladó) és a fentiekben rögzített webáruház domain címen keresztül vásárló (továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Eladó és Vevő együtt továbbiakban: Felek).

 

(2)   A jelen ÁSZF 2020.05.15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az Eladó jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat az Eladó azok hatályba lépése előtt 15 nappal a weboldalon közzéteszi.

 

(3)   Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden, a fentiekben rögzített webáruházon keresztül leadott megrendelésre. Vevő a webáruház használatával, regisztrációjával, az egyes termékek megrendelésének leadásával elfogadja a megrendelés időpontjában hatályos ÁSZF érvényességét és kijelenti, hogy a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.  Amennyiben a Vevő nem fogadja el az ÁSZF feltételeit, nem jogosult a webáruház használatára és megrendelés leadására.


(4)   A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), nyelve magyar, magatartási kódexre nem utal, a megkötött szerződést a Vevő utóbb kinyomtathatja. A Vevő megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

 

(5)   A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

Amennyiben jelen ÁSZF rendelkezéseivel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, abban az esetben vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek egyikén.

 

2. § Regisztráció, termék megrendelése

 

(1)    Vevő a regisztráció/termék(ek) megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. A regisztráció/termék(ek) megrendelése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Eladó kizárja felelősségét, amennyiben a Vevő más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

 

(2)   Az Eladó a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

(3)   Az Eladót nem terheli felelősség azért a károkért, ha Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

3. § Szerződés tárgya, megvásárolható termékek

 

(1)   A webáruházban található termékek képezik az Eladó és a Vevő közötti szerződés tárgyát. Az Eladó közötti szerződés a webáruházban forgalmazott termékek adásvétele.

 

(2)   A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. A megjelenített ár bruttó ára, ezért a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazza. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 

(3)   Eladó a webáruházban feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termék adatlapján feltüntetett képek helyenként illusztrációk, ezért eltérhetnek a valóságostól, így a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. Eladó minden esetben feltünteti, amennyiben a kép illusztráció. Az Eladó nem vállal felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

 

(4)   Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre az Eladó teljes körűen tájékoztatja a Vevőket,

az akcióról és annak pontos időtartalmáról.

 

(5)   Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás árat rögzít a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától.

 

(6)   Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. §) áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Ptk. 6:58 §-a alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

 

4. § Rendelés

 

(1)   Rendelés menete az alábbiak szerint:

 

1.      Vevő a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba, vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

2.      Vevő kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vevő bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosaram” szövegre kattintva.

3.      Vevő a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

4.      Amennyiben a Vevő további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „megrendelem” ikonra kattint Vevő.

5.      Vevő kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot.

6.      Az adatok megadását követően a Vevő a ”tovább” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát

7.      Adatbeviteli hibák javítása: Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

8.      Vevő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

(2)   Szállítási módok és költségek:

1.      Személyes átvétel: ingyenes, helyszín: Duna Plaza Foxpost csomagautomata előtt (metro szint), előre egyeztetett időpont alapján. Átvétel előre fizetéssel (átutalás vagy online bankkártyás fizetés) vagy készpénzzel a helyszínen lehetséges hétköznapokon.

2.      Eladó általi szállítás: Eladó a termék megrendelését követő munkanapon 8-17 között szállítja ki Budapest területén belül 1190 Forint (bruttó) áron. Budapest területén kívül GLS csomagszállító cég szállítja ki a mindenkori díjszabályaiknak megfelelő összegért.

3.      Futárszolgálat: Eladó a terméket a termék megrendelését követő napon adja fel futárszolgálat igénybevételével (GLS). Eladó a küldemény feladásának napján e-mailben ad értesítést a küldemény feladásáról és a küldemény azonosítóiról.

4.     GLS Csomagpont: A szolgáltatás megrendelésével GLS CsomagPontba is kérhető az első kiszállítás. A GLS SMS-ben tájékoztatja a címzettet arról, hogy a csomagja megérkezett a GLS CsomagPontba.

 

A GLS Hungary Kft. (Székhelye: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2., Adószáma: 12369410-2-44) futárszolgálattal történő kézbesítés a vállalkozás mindenkori díjszabása szerint történik.

 

Az Eladó a szállítás pontos költségéről a megrendelés visszaigazolása során tájékoztatja a Vevőt.

 

(3)   Fizetési módok:

 

1.      Személyes átvétel: előre fizetés (átutalás vagy online bankkártyás fizetés) vagy készpénz. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban van lehetőség.

2.      Eladó általi szállítás: banki átutalás vagy készpénz. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban van lehetőség.

3.      Futárszolgálat: banki átutalás vagy fizetés utánvétel.

 

Fizetés utánvétellel: amennyiben a megrendelt termék futárszolgálat útján kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Vevő a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.

 

Banki átutalás: Vevő a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg az Eladó bankszámláján történő jóváírását követően a Vevő jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

 

(4)     Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

 

(5)     A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Vevő a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Eladó nem fogad el!

 

4.      § Megrendelések feldolgozása és teljesítése

 

(1)     Eladó minden esetben, de legkésőbb 48 órán belül elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

 

(2)     Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Előfordulhat, hogy a termék elfogyott, de a webáruházban még megjelenik, ebben az esetben másik terméket lehet választani.

 

(3)     Az adásvételi szerződés alapján az Eladó a dolog tulajdonjogának átruházására, a Vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

 

(4)     Ha a Vevő fogyasztó, és az Eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a Vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

 

(5)     Eltérő megállapodás hiányában az Eladó (jelen ÁSZF szerint) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül köteles a Vevő rendelkezésére bocsátani a dolgot.

 

(6)     Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

 

(7)     A Vevő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

 

-            az Eladó a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

-            a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

 

(8)     Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

 

5.      § Vevő elállási joga

 

(1)     A Vevő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

 

(2)     Az Eladó az elállási jog érvényesítése során a Vevő által kifizetett teljes összeget visszafizeti a Vevő részére.

 

(3)     Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, az Eladó nem vállalja e költség viselését.

 

(4)     Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

 

(5)     A Vevő a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Vevő elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:

 

2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: * 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: * 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: * 

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

 

(6)     A Vevő elállási nyilatkozatának érvényessége:

-    Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vevő nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.

-    A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

-    Az Eladó a Vevő elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.

 

(7)   Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Vevő az elállási joggal.

 

(8)   Eladó a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére, a termék visszaküldésének költségét kivéve.

 

(9)   A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

(10)    Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

 

(11)    Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

(12)    Vevő egyéb panaszával is megkeresheti az Eladót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

(13)    Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Vevőt illeti meg. Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pont szerint fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

6.      § Kellékszavatosság, Termékszavatosság

 

A 45/2014 Kormányrendelet 3. sz. mellékletében közreadott tájékoztatás átvételével készült.

 

(1)      Kellékszavatosság

 

-       Milyen esetben élhet a Vevő a kellékszavatossági jogával?

 

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

 

-       Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Vevő - választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

-       Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő kellékszavatossági igényét?

 

Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén legfeljebb egy év.

 

-       Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Vevő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

-       Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

(2)   Termékszavatosság

 

-       Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő - választása szerint - az (1) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

-       Milyen jogok illetik meg a Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

-       Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

-       Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

-       Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

 

-       A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

(3)     Az Eladó a Vevő bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről köteles jegyzőkönyvet felvenni, amiből egy másolati példányt megküld a Vevőnek. A jegyzőkönyv tartalmi elemeit az 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. §-a tartalmazza. Jegyzőkönyv minta:

 

JEGYZŐKÖNYV

a fogyasztó kifogásáról

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján

 

Fogyasztó neve:

Fogyasztó címe:

Termék megnevezése:

Termék vételára:

Teljesítés időpontja:

Hiba bejelentésének időpontja:

Hiba leírása:

 

 

Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog:

Kifogás rendezésének módja (amennyiben eltér a fogyasztó által érvényesített igénytől, akkor ennek indoka):

 

Kifogás rendezésének elutasítása esetén ennek indoka:

 

 

 

Amennyiben a terméket (kijavításra vagy a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében) átvette a vállalkozás:

 

A termék beazonosításához szükséges adat(ok):

 

 

A termék vállalkozás általi átvételének időpontja:

 

Időpont, amikor a fogyasztó a dolgot átveheti:

 

 

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

Alulírott fogyasztó jelen jegyzőkönyv aláírásával hozzájárulok, hogy a vállalkozás a jegyzőkönyvben rögzített adataimat a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerint kezelje.

 

A jegyzőkönyv felvételének időpontja:

 

 

Vállalkozás (cégszerű aláírása)

Fogyasztó

 

 

7. § Panaszkezelés

 

(1)     Eladó célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. Leghatékonyabb és leggyorsabb módja az emailen történő bejelentés.

 

(2)     Eladó a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek.

 

(3)     Az írásbeli panaszt az Eladó 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

(4)     Tájékozgatjuk, hogy a Vevő panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

 

a)      A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

 

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

 

b)      A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

 

c)      A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

d)     Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

 

e)      Az Eladó az esetleges fogyasztói jogviták rendezése érdekében a békéltető testületi eljárást igénybe veszi. Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

 

(5)   A Vevő (amennyiben Fogyasztónak minősül) fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási hivatalhoz is fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu.

 

(6)   Amennyiben a Vevő a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/adr oldalon található online vitarendezési platformon keresztül.

 

(7)   Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

 

 

8. § Adatvédelem

 

(1)   A webáruházunk adatvédelemre vonatkozó rendelkezései elérhető az „adatvédelmi tájékoztató” menü pont alatt.

 

(2)   Eladó számára alapvető cél a Vevőszemélyes adatainak védelme, kiemelten fontosnak tartja a Vevő információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az Eladó Vevő(k) személyes adatait bizalmasan kezeli és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

 

(3)   Az alábbiakban ismertetjük adatkezelési alapelveinket, bemutatjuk azokat az elvárásokat, melyeket az üzemeltető saját magával, mint adatkezelővel szemben megfogalmazott és betart. Az üzemeltető adatvédelmi koncepciója a tájékoztatáson alapuló önkéntes beleegyezésen nyugszik, melynek megvalósítására a szolgáltatás használatának minden fázisában törekszik. Adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal. A honlapon adatkezelést az üzemeltető végez, harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján. A megrendelés elküldésével a személyes adatok kiszállító cég irányába történő továbbításához a vásárló kifejezetten hozzájárul. Harmadik országba (külföldre) az üzemeltető felhasználói adatokat nem továbbít. A felhasználók adataiból az általános statisztikai módszerekkel anonim készített kimutatásokat, elemzéseket az üzemeltető korlátlan ideig megőriz. Ezen adatokból nem lehet az érintettre vonatkozó következtetést levonni. Az üzemeltető az egyes felhasználók adatmódosítási, adatkérési, adattörlési, adatkezelési tájékoztatási kérdéseit fogadja, és a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül válaszol.

 

 

 

 

Jogi nyilatkozat

Szerzői jogok

Jelen weboldal többek között a következő szerzők szerzői jog védelme alatt álló szöveges, grafikai, vagy egyéb alkotásait tartalmazhatja: Shopmasters-Informatika Kft.

Általános felelősség korlátozás

Webáruház Tulajdonos oldalait mindenki csak saját felelősségére látogathatja illetve használhatja. Webáruház Tulajdonos oldalain közölt esetleges téves vagy megtévesztő tartalomból-, a weboldalai és szolgáltatásai használatából-, azok használatra képtelen állapotából-, meghibásodásából-, szüneteléséből- vagy megszűnéséből eredően a felhasználókat ért bárminemű veszteségért, közvetlen vagy esetleges következményekkel járó kárért felelősséget nem vállal. (Ezen megállapításunk nem vonatkozik a külön megállapodással vagy szerződéssel szabályozott szolgáltatásainkra - melyekkel kapcsolatban Webáruház Tulajdonos a szerződésekben foglaltak szerint jár el és felel.)

Kockázat

Webáruház Tulajdonos szolgáltatásait igénybe vevő felhasználók tudomásul veszik, hogy az adattovábbítás folyamán adatok elveszhetnek, megsemmisülhetnek, esetleg illetéktelen kezekbe kerülhetnek, valamint az Internet nyilvános jellegéből adódóan idegen behatolások történhetnek a rendszerbe, így a felvitt adatok (személyes adatokat is beleértve) illetéktelen kezekbe kerülhetnek. Ilyen esetekben Webáruház Tulajdonost semmilyen felelősség nem terheli, ez irányú kockázattal a felhasználó tisztában van, és ezt a kockázatot a szolgáltatás igénybevételekor vállalja.
Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy az adatok biztonságban legyenek, tárhelyünket és weblapunkat szakemberek kezelik és a rendszereket rendszeresen frissítik. Az adatokat harmadik félnek önszántunkból nem adjuk ki - kivéve a hatóságoknak, ha arra megfelelő felhatalmazásuk vagy engedélyük van.

Tájékoztatjuk, hogy Webáruház Tulajdonos jelen weboldalát csak a fentiek elfogadása esetén használhatja!